Consumul de cafea, asociat cu un risc mai scăzut de cancer de cap și gât, sugerează un nou studiu / Cafeaua decofeinizată a fost asociată doar cu un risc redus de cancer al cavității bucale

Un nou studiu sugerează că persoanele care consumă mai mult de patru cafele pe zi au un risc cu 17% mai mic de a dezvolta cancere ale capului și gâtului, notează The Guardian.

Pentru cei care își găsesc alinarea în cești de ceai sau cafea, există vești bune: cercetătorii au descoperit o legătură între consumul acestor băuturi și un risc mai scăzut de cancere ale capului și gâtului.

Echipa de cercetători a analizat datele a 9.548 de persoane diagnosticate cu cancere ale capului și gâtului și a 15.783 de persoane fără astfel de afecțiuni.

După ajustarea factorilor precum vârsta, sexul, numărul zilnic de țigări fumate, consumul de alcool și consumul de fructe și legume, cercetătorii au descoperit că persoanele care beau mai mult de patru cești de cafea cu cofeină pe zi au un risc cu 17% mai mic de a dezvolta cancere de cap și gât în general, comparativ cu cei care nu consumă cafea. Această asociere a fost remarcată în mod special pentru cancerele cavității bucale și orofaringelui (partea gâtului situată imediat în spatele cavității bucale).

Cafeaua decofeinizată a fost asociată doar cu un risc redus de cancer al cavității bucale.

sursa G4media

Newspapers

Ți-ar mai putea plăcea și...